Negativa effekter av Mass Gainer & varför du bör aldrig ta dem

I min tidigare artikel, skingrade jag några av de myter kring den giftiga begreppet smutsiga sammanslagningar och hur man bulk på rätt sätt. Inte bara är det en rent av okunniga sätt att närma sig näring, det är också förödande ohälsosamt.

Istället, vi drog slutsatsen att rena sammanslagningar med en gradvis kalori överskott och högre proteinintag var rätt sätt att närma sig långsiktiga kosten framgång i att lägga på Lean muskulös vävnad massa.

Idag vill jag diskutera en följd av den impulsiva önskan lyftare över hela världen för att lägga muskelmassa via smutsiga sammanslagningar i hänsynen till sport Kosttillskott industrin.
Ange “massa Gainer”

Under de senaste två decennierna, kosttillskott har blivit en astronomiskt stora företag. Så stor, i själva verket, att de senaste prognoserna tyder på att det kommer att växa till en svindlande USD 278 000 000 000 industrin av 2024.

Med ögon-vattning siffror som denna, är det ingen överraskning att se hundratals företag med nya produkter utnyttja möjligheten att bedra muskel-hungriga lyftare. Den “Gainer” kategori av tillägg bästa sammanfattar detta.

Mass Gainers har marknadsförts skickligt. De är hyped upp som den ultimata allt-i-ett lösning för att lägga kvalitet kalorier till din kost i en bekväm, enda formel som tar gissningsleken av näring.

De är “laddade” med “högkvalitativa proteiner, kolhydrater och fetter”, vilket gör det “lättare än någonsin att bygga muskler”.

Och undantagslöst, det föreslås ofta att konsumera produkten minst två gånger dagligen för att säkerställa att du uppfyller dina dagliga kalori behov, som oundvikligen gå upp när du försöker bygga ny muskelvävnad.